1. November 2023

ULSTRUP SKOLE MØDE I SKOLEBESTYRELSEN
Onsdag 1. november 2023        17.30 - 20.00 Ulstrup Skole

Forældrerepræsentanter: Liselotte Gertsen, Lisa Møballe, Flemming Jensen, Henrik Laursen, Mia Ilsøe, Louise Lassen, Henrik Andersen,
Medarbejderrepræsentanter: Louise Winther, Casper Andreasen
Elevrepræsentanter:
Skoleleder: Annika Østergaard
Viceleder: Vivian Maier
SFO leder: Anni Kibsgaard
Afbud: Vivian
Ordstyrer: Henrik
Referent:

Dagsorden
17.30 – 17:35 Godkendelse af dagsorden
Godkendt – vi venter med medarbejdere til Casper kommer retur fra førskole mødet.

17.35-18.00 Orientering:
Elever: deltager ikke
Der gøres opmærksom på fra forældre, at elevrådet i klasserne ikke altid får besked om, at der er elevrådsmøde. Det følger ledelsen op på.

Forældre: Halloween fest 3. årg. 112 tilmeldte og en fantastisk aften. festen blev afholdt i samlingssalen.
Louise og Liselotte er tilmeldt årsmødet i forældre og skole som finder sted i november 23.

Medarbejdere:
-    Medarbejderne takker sb for deres flotte indsats på personalets dag.
-    Der er fokus fra ledelsen og personalet på, arbejdsopgaver, arbejdstid og mødevirksomhed.

Ledelsen:
-    Ansættelser – der er ansat en ny naturfagslærer til udskolingen.
-    Dialogmøde d. 7. november – Liselotte, Mia, Henrik L. Louise, Flemming
-    Personalets dag – tusind tak til sb.
-    Fotograf – orientering om ny fotograf næste skoleår

18.00-18.20 PAUSE

18.20-18.50 Antimobbestrategi
-    genbesøges, opsamling fra sidste sb møde

Godkendt

18.50-19.10 Princip for sammenlægning af klasser 7. årgang
Det nuværende princip er drøftet og princippet tages med til næste møde til en revideret godkendelse

19.10-19.50 Princip for skole/hjem samarbejde – herunder skole/hjem samtaler
Princippet for Skole/hjem samarbejde gennemgås
Revideret og godkendt

Bestyrelsen sætter spørgsmålstegn ved, hvorfor det kun er dansk og matematik der er repræsenteret til skole/hjem samtaler – kan alle fag være repræsenteret i løbet af skoletiden.
Der er forskellige behov fra forældrene i forhold til kommunikationen omkring deres barns skolegang og princippet dækker dette. Forældre er altid velkomne til at tage kontakt til personalet vedr. ønske om en drøftelse af deres barns faglighed, trivsel m.m.

19.50-20.00 Evt. herunder evt. forældrehenvendelser
Der forespørges på, om invitation til MGP-festen kan slås op på overblik i aula. Dette er vi nødt til at sige nej til grundet aftaler om kommunikationsplatformen AULA. Men vi vil gerne ligge det op på ”forældrenes opslagstavle, hvor vi også lægger andre invitationer fra klubber, spejder m.m.

Spørgsmål fra forældre vedr. skolepatruljens vagtplan, da der er flere vagter til den enkelte elev i år end førhen. En bekymring for, at eleverne mister lysten til opgaven. Annika følger op med tovholder på opgaven.

Datoer for møder:  18/12, 30/1, 28/2, 4/4, 6/5, 18/6